fredag 16 februari 2018

Jag har ju mina knep

2018 02 16.09 
..
Nåra ohemula helylle-hemligheter, dårå:





-*-
1. Tä-tä-tänk om jag tappar taget. 
    Utförsbacken ser brant ut.

-*-
2. Det kom en dikt från bostadsbolaget:

LJUD
SENA KVÄLLAR OCH NÄTTER

Det har kommit
till Vår Kännedom
att flera i huset blir störda
av olika slags...
  -Ljud

(Det kan vara) dunkande i väggen,
  tunga steg,
    hundar som skäller
OCH
      -Höga röster till exempel.

Dessa ljud är ok till viss mån
  under dagtid
Men inte sen kväll/natt

Tänk på att visa hänsyn till dina grannar!

Då vi misstänker
att dessa ljud kommer från flera
  lägenheter
går vi nu ut med detta brev till alla
  som bor på *gatan *A-B
    med en förhoppning.
      Att det ska bli lugnt och tyst
I huset.
.
.

-*-
3. I måndags tappade jag plötsligt drivkraften och blev stående med låsta ben, mitt i min halvenergiska promenad. Frusen mitt i steget nästan.
Nå, nå, jag fick igång motorn till slut. Jag har ju mina knep. Men det är oroväckande att det hände plötsligt, mitt i farten, utan förvarning. Det händer då och då på natten eller morgonen, när jag vaknar. Hela kroppen är förlamad och jag kan inte röra en fena, förutom ögonen. De första gångerna det hände fick jag dödsångest och tänkte att nu dör jag så här, svälter sakta ihjäl i min egen säng. Oförmögen.
Men med tiden lärde jag mig att ta kontrollen över kroppen igen, som en hacker. Väntar man tillräckligt länge så rör sig nämligen kroppen till slut, om än aldrig så lite. Kroppen blir liksom lite obekväm och försöker ändra läge, ofrivilligt och då blir det en öppning i systemet, en bakdörr som man kan hacka sig in i och ta kontrollen över operativsystemet. Men det gäller att vara snabb, som en zen-mästare, och hugga som en kobra.


---
4.
Senaste veckans skämmiga tittarsiffror:
..

Hur fan hittar folk den här bloggen?
Jag som gör allt för att vara dold och försilvrad.

-*- 

..
En talande teckning av Ingemar Bergman och hans mag-demoner.
Ritad redan som barn, tror jag.

*-*
Dagens intro:

.. 



Dagens Outro
(Typ där vånt bi mäny komming hem)
..

                                                                                                      
..

..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar