tisdag 25 februari 2020

Stickaround Del 1.

..

”Det är också betecknande att sanningens ljus är en sådan smärta, upptäckten av att det som projiceras på väggen inte är det verkliga utan dess skenbilder och skuggor, inte mindre levande än det verkliga. Allt det som vi har haft en missvisande kunskap om. Men det ligger ju i kunskapens natur att det som är bestående måste befrias från det felaktiga genom en ständig återvändo till den man var i sin okunnighet.”
Lars Noren, 2014.


Notering Till Självet:
Jag måste hitta en (ny) rådgivare. En som inte skriker öronbedövande, likt en hejvild gatugalning. Utan en som talar med muminklok, förnumstig vardagsrumsröst. Den jag letar först och förmest efter är magens röst. Det känns som en nyckelröst, en ingång till en hälsosammare och skonsammare (skog). Åtminstone en ljusare glänta däri. (Edit)

(Sängsideuppträdanden):




..ändpunkt.


Amerika skapas i en ostoppbar flodvåg av hjulångare, prärievagnar, genom eld och vatten, ledd av bistra män med tangorabatt. Vapenviftande hårdingar på sina hästryggar. Vad kan gå fel?




Jag har arbetat hela dagen. Skrivit två gånger på inlägget. Det är nära slutet. Jag vet inte hur jag vet det.....

Sidvyer  idag : 0
Sidvyer  igår : 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar