torsdag 8 november 2018

Lady Rosetta, children at your feet.

"Jag är bättre än ett vanligt fnask
Jag vårdar mitt bottenskrap
i en sammets-ask."
(Anders F Rönnblom).

  I en värld av mansplainers och killgissare köper jag mina salve-kvick i den lokala affären, men förgäves varje gång. Ingen snabb-frälsning för undertecknad.
Danger, Will Robinson, danger!

The Zarnecki-incursion is coming.
The guy-guesser unravels.


                The dum-burka video:
                Overlay-testing-1.0





Pojkvännen vilar i soffan, något blank och sladdrig, med ålderns rätt.


Som tur är så fanns bara dessa chips en kort stund, på "tillfälligt besök", gubevarsch. För di vaaa goa. På-på-påsen är ju svårt oemotståndlig. Bild och färger och texten: 
Potatischips av 
nyskördad Lady Rosetta potatis, 
med smak av 
karamelliserad 
rödlök. 
Färskt & gott från svenska gårdar.

Vackert som dikt (av Baudelaire)

 Hittade guld i frosten...



Voj kvitto, liksom....




              En gnutta värme, en nypa ömhet, en knivsudd kärlek.
                                 En värld eller två att leva i.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar