måndag 25 december 2017

Tumheter

Katastrofen slog till, tumvärk, magproblem.
Men skinkan är som godast på Juldagen. Eller annandagen, kanske, när den blivit lite torrare och kärvare.

Det var isigt, men inte glatt på den ensamma vandringen genom ett nästan tomt reservat. Jag hittar inte mina välbehövliga broddar, men jag tog mig genom hela långa prollen på en och halv timme utan att ramla omkull eller skita på mig. Alltid nåt. När jag nästan var hemma högg det till i vänster tumled, den näst yttersta. Jag har haft problemet förr. Det beror troligtvis på mitt sätt att aktivt arbeta med stavarna. Det brukar gå över ganska fort, men den här gången kanske jag måste avstå från stavgången en period. Jag har plockat fram min specialhandske som hindrar mig från att använda tummen, även oavsiktligt i drömland och så.
A minor handicap.
Tomt i skogen, typ:


..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar