måndag 11 december 2017

Incoming: Skapelsesvar

2017 12 09 Incoming: Skapelsesvar



Black holes are like opinions. Every galaxy has one.
(Stickin' it where the sun don't shine, as it were)
"Jag vill kunna sova på nätterna."
Jag vill slippa att hemska villvarelser kryper in via en reva i rumtidväven..
(Di nine hounds of fate are sniffing me out; as I... type these words...)
Men vi ramlade försvarslösa in den fasansfulla månaden December.
Eller som jag så skämtsamt brukar kalla den: Det Sämre.
Jag har mina egna ironiska namn på alla månader och alla dagar. Och alles klaar herr komissaar.
Och dagarna är fulla av distraktioner och dissaktioner. Alla följda av sina egna diffusioner.
Som den här: Världens sötaste dödskamp!


Ett typiskt tidens tecken kanske. Man måste skratta.
Aber immer etwas, böse; Kaiser, Zöze.
Also: Tungsten carbide drills is something they use in coalmining, father.



There's naught wrong with gala lunches!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar