torsdag 10 december 2020

... and this is much,

 all which will not pass away.
(Byron)

I asked my father, I said: 
"Father, change my name 
The one I'm using now it's covered up 
With fear and filth and cowardice and shame."
(Cohen)

Note To Changed-Name-Self:
Jag vet inte, men det kan ha varit så att jag sov nästan 4 timmar i sträck. I natt. Utan uppvak. Normalt sett borde det vara en bra grej. Men jag vet alltså inte. Det kan vara ett tecken på fatique, djupare depression, hypotyreos steg 3 (Dvala, ingen återhämtning, bara försmak av ---- d ö d e n.)

(I asked my father.)
  The bright gleam.
    The idle merchant said:
       Don't ask what EU can do for you,
ask what you can do for EU.

  Vaccineringen sägs börja i januari. Men jag vet inte; är detta vaccinet slutet på pandemin, den värsta på 100 år? Nej, det är inte slutet. Inte ens början på slutet. Men det är, möjligen, slutet på början. Olyckligtvis för min del, är jag inte medlem i Riskgrupps-förbundet. Jag är bara ständig sekreterare i De Olyckligtvisas Förbund. Ingen stråle av ljus har ännu nått min hjälm. Inget vaccin för mig förrän kvartal 4, 2021.
Poissa silmistä, poissa mielestä. Som vanligt.



  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar