tisdag 19 maj 2020

Eahpedorvu...

Eah, hälsningar från Inspektionen för Våld och Omsorg.


Med våld och omsorg bakte jag dessa gula frallor. 



(Hieraus nichts gutes Götten kommen können.) 















                   Kommer ihåg hur jag åkte essingeleden o
        spanade spänt efter avfarten mot             
          *********************

           råsundavägen.
              Hur jag parkerade utanför. Hur jag gick in
                genom stora glasentren o fick gå rakt igenom,
  ut på baksidan, över en innergård o in på
    rr:s lokaler på andra våningen. Den gigabitiska
      kaffe-o-kaffebrödsautomaten.
        Jag var först där. Sen kom 3 andra.
          Vi satt tillsammans o darrade lite i det lilla
             lilla väntrummet. Jag gjorde min "audition" 
först. Jag vann. Dom vann också.

  Eh; eahpedorvu betyder tröstlös på nordsamiska.

(Om du känner "Det är inte verkligt!" så kan det vara så, men ni är heller inte verklig.)
Sayeth Seven of Nine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar