fredag 15 februari 2019

Februari-friday-flippertigibbets

::

charles bronson chatos land
  
...
   Det visar sig att de skickligaste flygarna här på jorden inte är fåglar, utan fladdermöss. Ty de flyga med fingrar och ej med armar, såsom fåglar göra. Falkar är snabbare förstås. I dykning. Men på bekostnad av manöverbarhet i låga farter. Däggdjuren regerar. I låga farter. Som alltid.
  Kanske är även däggdjur skickligare som simmare. Inte snabbare, men sälar och uttrar är flinkare än fiskar. I låga hastigheter. Och det finns ett skämt här nånstans, men jag hittar det inte. Om du ser det nånstans, skriv ner det och maila det till mig. Och om du undrar, kom ihåg att; av oss två, är det bara en som är verklig. Så du skriver egentligen till dig själv.
 Och ja, (på förekommen anledning) jag spar på mina bekymmer. Jag får fler och fler, och på ett sätt blir jag ju rikare. I brist på pengar får man använda----skuldsättning. Bekymmer ger inte bara gråa hår, det ger också ---omsättning. Köp dig fri med skuldsedel. IOU. Du vet vad jag menar. Frisättningen kommer.
  Is där anybody in here?
  Is this empty shell, a human-like figure, only artificially animated?
  Naught for naught, with me knickers in a black-hole-twist?
  Mon âme-amie. Ou est tu?
  Oh, fart.

...
Äntligen bröt jag min bilkörningsfasta.
31 dagar utan bilkörning. See: O2!


Utdrag ut Lars Norens dagbok.
Heidegger 1928:
"That dark standing before one's own otherness, that one believes one has to bring to time".


Well, here is my otherness, sitting and writing to you, in (A) time. It is advisable to back away from this screen, a little, otherwise you risk getting your soul stained, as it were.







Åh, kapten, min kapten.

....
Humdrum days and humdrum ways.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar