lördag 5 maj 2018

Nalta gammpalta

...
::
Känn I lukta?
::
Aber es ist nur wampum für alte leute mit alte seele.

:::
Abteilung Immer Etwas: Nada.
::::
Samma gamla, samla gamla.

Och ibland blir det likadant, 
ibland blir det ...annorlunda.
Ibland når ängsligheten nya nejder. 

Upp emot alpernas drömmar.
Försöker bearbeta mina gamla minnen. Så att mardrömmar ej ska växa däri. Har försökt skaffa nya, bättre minnen, men det är svårt att skapa nånting bättre av ingenting. Det gamla sämre dumma-dumma är ju allt material som finns. Det är ju allt som drömmarnas producent har att jobba med. Hen kan ju knappast klandras.
Försöker ropa hej innan jag hoppar, men inget hopp kommer. 
Jag tror jag har kämpat ner problem #4. Och jag tänkte mig att med skadeglädjen över den segern ta mig an problem #5.
..
Jag sökte hjälp i Ordspråksboken här, och det som poppade upp var ordspråk nr 10:

10: Odrömda drömmar är som otäckta gravar.

(Inte den hjälp jag sökte efter, 
bara den hjälp jag fann...)

(Produktplacering)
Jag har i alla fall hittat en fin presskanna.



Drömbil. Ödmjukt, jag vet. Ödmjukhet är min bästa gren. Skolmästare 2 år i rad.
Hur jag kunde byta ut mot min kära Svarta Fara 69, mot en rapplig Accord 80, det begriper jag inte.
.
.




... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar