torsdag 10 juni 2021

Förflyttningskunskap

"- Men vad spelar det för roll - att man sitter här och gråter 
och räcker sig till gårdagen som aldrig kommer åter
men plötsligt är vi från varann,  nånstans i mänskovimlet
och missar till och med den lilla bit vi ser av himlen."

(Vid ett fönsterbord..John Holm)

Jag fick min andra dos igår. Idag har jag lite mer ont i armen än jag hade efter första sprutan. Kanske var sköterskan mer brutal. Jag har också upptäckt en liten svullnad under vänster öga. Kanske cancer. Nåja, jag har ju två ögon. Det ena har jag råd att mista. Så att jag bara inte missar till o med den lilla bit jag ser av himlen. Det var en solförmörkelse idag, en liten en. Det missade jag. Trots två ögon.

Hade tänkt fira denna andra dos, men onsdagar o torsdagar är ju mina fastedagar så det passade sig inte. Jag förflyttade firandet till fredagen, ty detta hade jag kunskap till.



Öregrundsgatan 11, Gärdet. Där har jag bott. Åh, så jag bodde där. Vilket mod jag måste ha haft på den tiden. Eller kanske inte så mycket mod, förresten. Det var nog mer mental ungdomlig råstyrka. Och aningslöshet och desperation. En egendomlig ungdom, dömd att misslyckas. Jag saknade nog förflyttningskunskap. 


En usb switch, med mekaniska omkopplare som kanske ska göra mitt tv-liv lite... enklare. (inte för att det är komplicerat nu) Det handlar om förflyttning av filer mellan dator o tv. Förflyttningskunskap.

 Provisorisk vaccin-lokal. Lite sjaskigt. Fotoförbud. Inte så himla uppsluppet just precis. Mer hopplös resignation inför fruktansvärda fakta.


Lite förflyttningskunskap kanske?

Skulle jag nog behöva. Kanske borde boka utbildning. Men jag är nog bättre på inbillning. Jag. Men jag skulle nog behöva lära mig ett mjukt o skonsamt sätt att beröra och ta i människor. Bli lite mindre burdus. Sometimes living only not to die.


Insert Factory Girls Tube...

.


..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar