tisdag 18 maj 2021

Min beskärda del

.


" Min beskärda del" ett stycke text om livet som ett stycke kött.. eller nåt.
Fastän den texten, jag vet inte, den verkar inte komma. Av sig själv. Kanske måste jag slita med den och därmed med mej själv. Verkar det som. Jag är så trött nu. Du anar inte. Jag går till sängs vid 21-tiden, ganska pigg, och vaknar vid 5-tiden; utmattad.
Gör långa listor med enkla uppgifter att utföra under dagen som kommer, men nästan ingenting blir gjort, förutom listskrivandet. Alla dessa bullet-points, jösses. Men jag får väl ändå till slut allt jag förtjänar; inget mindre och absolut inget mer. As the saying goes. The uncomfortable constable. Ibland förklädd till min egen konst-konstapel. Det blir bloggförbud.
Under tiden verkar jag ha fastnat i min personliga lock-down. Så icke desto mindre, till yttermera visso, som jag så fyndigt brukar säga. Jo, och när jag föddes blev jag för rikt utrustad. Fick mer än min beskärda del, så att säga. Detta rättades dock till så småningom. Överflödet skars bort som tur var. Och jag fick ett år av eufori. Här uppe i Europas utkant. Jag vill lida, jag vill dö. I norden. Kanske jag fick nog som barn så in i norden, men barnet fick inte mig förrän i vuxen ålder. Och lite till. Det som fattades var det som jag skulle ha gett mig själv genom att ge av mig själv till andra. Den tekniken har jag dock ännu ej bemästrat. Men det var väl menat så. Varför kom jag att tänka på Hannibal Hayes and Kid Currie, the two most successful outlaws in the history of the west. But in all the banks and trains they robbed, the never shot anyone. This made our two latter-day-robin-hoods very popular. With everyone but 
the railroads and the banks.


...
När jag var ett barn var jag nog lite förälskad i Pete Duel, han var ju otroligt charmig på tv. Jag blev mycket ledsen när jag fick reda på att han tog livet av sig redan på 70-talet. 
...

Tick-tack.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar