torsdag 25 juni 2020

Ü-berlebenz (final update)


Ich wüsste nichts.. 
Jag visste inget om din ofärd. Jag trodde, och gissade.

[Insert "I dont know him"-video]
Historien om solglasögonen.
Covid
Alkohol
Hårfärging
In sickness
Sommar-donner-wetter.
Katt-kungen. Varför har skapelsens krona sämre självförtroende än ett själlöst kreatur.
Other random ramblings
Bring dein beschissenes Leben in Ordnung, Kumpel! (Del 2)


"Redan i december fanns coronaviruset troligen i Dalarna, men viruset fick då ingen större spridning i länet, säger smittskyddsläkaren Anders Lindblom till Svenska Dagbladet.



Han säger att det är troligt att flera personer i Dalarna hade covid-19 redan i december. Anders Lindblom tror att vissa av personerna sökte vård vid Svärdsjö vårdcentral utanför Falun.

– På Svärdsjö vårdcentral såg de många med luftvägssymtom som hade haft kontakt med en person som kom från Wuhan då, säger han till SvD."

NOTE TO SELF:
Jag tror jag lämnar det här ofullbordade inlägget som det är. Alla mina posteringar är i och för sig inte att betrakta som färdiga skulpturer, huggna i den hårdaste sten. Men det här inlägget har nog passerat sitt slutdatum tidigare än alla föregående skapelser. Men jag vet inte, som vanligt. Allt är mycket osäkert i dessa dagar av pandemier och hotad demokrati överallt i hela världen. Det mumlas efter starka män och tydliga ledarskap, peka med hela armen, någon måste ta på sig ledartröjan och så vidare. Är det verkligen diktatur vi vill ha, i otrygga tider? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar