torsdag 23 augusti 2018

Kyllä kai, Anti Makasser.



2018 08 23 Better safe and sorry
Unsafe and happy (go lucky)
Bu-bu-but I was safe, but still sorry, anyway.
Äh, whoami kiddin’?
I’m always sorry, as it were. And ½.
60/60/24/7/52/12.
  Eh, ja, och rekordförsöket sprack efter åttiofem dagar. Fånit ju, egentligen, allt detta nördiga mätande, noterande, planerande. Det är väl autisten i mig. Men du, en måste ju försöka hitta nån liten anledning att fortsätta leva, även om det så bara är att sätta ett löjligt litet personligt rekord. Och om inte PB så åtminstone SB.
  Men fot-uslingen svek mig.  Sen var jag orolig i tre dar för att jag aldrig skulle kunna gå mer. För om det händer, att jag inte kan ta mina dagliga motionsrundor, då kommer det snabbt att gå utför med mig, inte bara fysiskt. Så det finns grund för oro.

   att det kommer in genom fönstret:
...'


  Men efter tre dars vila med tillhörande viktuppgång så kunde jag igår ta en lugn promenad med lindad fotled. Puh. Och sen en till idag. Men nu är jag på dag två igen. Det verkar som om foten är ok. Och året har etthundratrettioen dagar kvar, så teoretiskt har jag ju fortfarande chansen till att slå rekordet i år. Men:
”Det enda som blir lättare med åren, är att hålla sig för skratt”
Kommer ni ihåg vem det var som yttrade de kloka orden? Kommer ni inte ihåg det? Det var ju jag. Det står ju alldeles ovanför. Jag hade den här trasiga t-shirten på mig, det minns jag.
  Folk frågar mig, som chef för Birdie Technology, när nästa film i Pole Warrior Serien ska komma.. Då svarar jag: ”-Det vet jag inte.” Det är en skojig lek det där.
Och Sanning är ett udda tal. Den politiska situationen är deprimerande. Ingen vinner, demokratin förlorar. Ihmiset maksavat ja menettävät.
Kyllä kai. Credo.
  När en överger sig själv gör andra det också. Den där är övergiven, den måste vara värdelös. Det där ligger i soptunnan, där ska en inte rota runt.
Schlechtes stinken, alle sterben.
  Inte ens virkade antimakasser på alla stolarna hjälper mot alla fett-skallarna.

 
Madsen sprider visdom...
Ett tidens tecken...
 ,,,



Sandra Ilar sprider visdom.
 VSB.
Kyllä kai.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar