lördag 20 januari 2018

Och en bakom ratten

2018 01 20 
Jag kom till samma nystrukna fält och funderade på om jag verkligen skulle besudla den vita ytan med mina skuggiga skurksteg.
Det skulle jag. Sagt och gjort. Det var inte lika skurkaktigt som jag föreställde mig. Faktiskt en besvikelse. ”Det är dags att det blir sagt.”
När nu lööördagen kom så hade jag en hel del på min to-do-lista. Men det blidde inte så. Dagens enda bedrift, förutom det här lilla menlösa inlägget, fick bli promenaden. Trots det fina vädret med blå, blå himmel och ren, ren fluffig snö, så var det ont om folk därute. Sicket fölk…

..

..




Jag tände en digital brasa i min nya mobil:
..
Den värmde lite den också. Analogt o psykologt.
----

Igår använde jag mitt nya elektroniska ID, (kort o kortläsare) för första gången. Och det funkade faktiskt precis som önskat. Jag beställde medicin från ett internetapotek kl 14:30 och 18:30 levererades paketet direkt till dörren. Detta ska väl hädanefter bli min melodi. Jag slipper helt krångla med en butiksförsäljare som i kraft av sin vita rock, ska ifrågasätta dosering, byta ut mediciner och försöka sälja på mig extra saker som jag inte frågat efter.  Jag har ju några känsliga mediciner som jag ju inte vill behöva diskutera vid en öppen butiksdisk med andra kunder inom hörhåll.. Min medicin är en sak mellan min doktor och mig, och beskäftiga receptarier/apotekare ska fan inte lägga sig i det, tycker jag ju. Och jag slipper i fortsättningen framförallt att besöka apoteket två gånger; en gång för att beställa varor och en gång till för att hämta ut dem. Det är ju ofta(st) så numera, även med ganska vanliga mediciner. Det är det som de borgerliga partierna i den s.k. alliansen kallar ökad tillgänglighet. Men vad hjälper flera apotek och längre öppettider när lagerhållningen minskat och priserna ökat och en dessutom måste gå två gånger för att få sina varor. Den marknadsliberalt omhuldade iden om konkurrensens läkande och prissänkande och servicehöjande kraft har inte omsatts i praktik. Apoteken bildade naturligtvis kartell för att alla skulle tjäna pengar utan att sänka priser. Sådan eee kapitalismen. Otack eee den armes lön. De e de riiikas paradis men, ingen hööör en fattigs bööön, haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar